Milyen egy Szauna Program?

Az egészséges szaunázás minden esetben fürdőruha nélkül, szaunalepedőben, vagy szaunaruhában történik.

Egy-egy program időtartama maximum 12-15 perc, de bárki aki úgy érzi elég volt számára, nyugodtan elhagyhatja a szaunát. Ezt követi a lehűlés, majd pihenés, relaxáció.

Egy komplett program három tematikus szauna blokkot tartalmaz.

Az első 15 perc az akklimatizáció szakasza. Ez egy aromás, vagy gyógynövényes relaxáló felöntés, amely alatt megismerkedünk a szaunázás legfontosabb szabályaival, és a testünk hozzászokik a szauna extrém hőmérsékletéhez, valamint a szaunamester ventilációjához. Ezt egy 15-20 perces pihenő, a lehűlés szakasza követi.

A második programon leradírozzuk bőrünkről az elhalt hámsejteket, még intenzívebb izzadásra, méregtelenítésre sarkallva testünket. Ezután újra egy 15-20 perces pihenő következik.

A harmadik felöntéssel koronázzuk meg a napot, amely rendkívül intenzív élmény, félidőben pedig egy kényeztető bőrápoló pakolás kerül a testünkre.

A háromszor 15 perc szaunázás és pihenőidők váltakozásával megtornáztatjuk az ereinket, ezzel megelőzve több szív- és érrendszeri megbetegedést, és az immunrendszert sem hagyjuk közben aludni.

A Szauna Programok alkalmával nem csak a testünk, de a lelkünk is megtisztul.

A szaunázás igazi élménnyé válik.

A szauna lehet a hosszabb élet titka

Egy hosszú távú finn kutatás szerint a szauna száraz melege meghosszabbíthatja a középkorú férfiak életét, mivel nagy mértékben, akár 63 százalékkal is csökkenti náluk a szívroham kockázatát – írja az MTI. A kutatók egyelőre nem értik pontosan, hogy védheti meg a szauna melege a szív egészségét, de az eredmények egyértelműen őket igazolják.

  • A kutatáshoz 2315, 42-60 éves, Finnország keleti részén lakó férfit követtek 21 éven át. Az önkéntesek közül 190-nel hirtelen szívhalál végzett, 281-en hunytak el szívkoszorúér-betegségben, 407-en szív- és érrendszeri betegségben – összesen 929-en haltak meg.
  • Az adatok azt mutatták, hogy akik rendszeresen szaunáztak, azokat kevésbé érintették a szívproblémák. A hirtelen szívhalál kockázata 22 százalékkal alacsonyabb volt azoknál a férfiaknál, akik heti kétszer-háromszor szaunáztak. Heti négy-hét szaunázással ez az arány 63 százalékra nőtt.
  • A szívkoszorúér-betegségek miatti halálozásnál hasonló adatokat találtak: heti két-három alkalom 23 százalékkal, heti négy-hét alkalom 48 százalékkal csökkentette a szívbetegség esélyét. A szív- és érrendszeri elhalálozások aránya 27 százalékkal mérséklődött a heti kétszer-háromszor, 50 százalékkal a négyszer-hétszer szaunázóknál.
  • Tovább csökkentek a kockázatok azoknál, akik tovább ültek a szaunában. Akik 11-19 percet töltöttek benn, azoknál 11 százalékkal csökkent a hirtelen szívhalál esélye. Akik ennél is többet szaunáztak, azoknál ez az érték már 52 százalék volt.

JELENTKEZNI: +36 70 377 2787